محتویات و مواد داخلی سوسیس چیست؟ بازار خرید و فروش سوسیس چگونه است، قیمت بهترین نوع سوسیس در چه رنجی قرار دارد؟
سوسیس نوعی ماده غذایی است که تاریخ تولید آن به 3000 سال قبل از میلاد برمیگردد. این ماده غذایی که در تولید آن از محتویات متفاوتی استفاده میشود مصرف بالایی در کشور دارد. در تولید سوسیس انواع گوشت مرغ، گوسفند و گاو را به کار میبرند، در کنار گوشت و برای مزه دار کردن آن از سبزیجات معطر، ادویه جات، نمک و چربی های حیوانی استفاده میکنند. این نوع ماده غذایی که به صورت چرخکرده و آماده مصرف است، را با لایه ای از جنس کلاژن، سلولز و حتی پلاستیک میپوشانند. کارخانجات مختلفی در ایران هستند که انواع سوسیس را در اندازه های مختلف و با استفاده از گوشت های متفاوتی تولید میکنند. تولید سوسیس در کشور توسط عده ای از سود جویان با مشکل مواجه شده است و بسیاری از افراد اطمینان خود را برای مصرف این ماده غذایی از دست داده اند و بازار این محصول را به حالت رکود درآورده اند. در حالی که کارخانجات معتبری هستند که هیچ گاه کیفیت و اعتبار خودشان را فدای کمیت نکرده و نمیکنند. به دلیل حساسیت این موضوع خرید سوسیس باید از مراکز فروش معتبری صورت گیرد که با کارخانجات اصلی و بزرگ تولید کننده به صورت مستقیم در ارتباط هستند و کیفیت و سلامت محصول را نضمین میکنند.
قیمت سوسیس به مواد تشکیل دهنده آن و درصد گوشت به کار برده شده در تولید آن بستگی دارد. برای سوسیس هایی که در تولید آنها از گوشت گاو یا گوسفند استفاده شده است قیمت بالاتری را به نسیت نوعی که در آن از گوشت مرغ استفاده میکنند تعین کرده اند.

مراحل تولید سوسیس در کارخانه

تولید سوسیس در کارخانجات مختلف با استفاده از دستگاهای مدرن و پیشرفته بر اساس استانداردهای جهانی صورت میگیرد. در تولید سوسیس رعایت تکات بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کیفیت مواد اولیه ورودی به مراحل کار، کیفیت نهایی محصول تولید شده را تعیین میکند. مراحل تولید سوسیس به طور کلی در کارخانه به این صورت است:
ابتدا گوشت را چرخ میکنند (گوشت سفید یا قرمز) سپس افزودنی های دیگر از قبیل سبزیجات معطر، نمک، چربی های مورد نیاز، مواد نگهدارنده برای جلوگیری از فساد محصول و دیگر مواد مورد نیاز را به آن اضافه میکنند. در مرحله بعد خمیر تولید شده را توسط دستگاه های پر کن در روکش های آماده میریزند که میتواند اشکال متفاوتی داشته باشد، سپس سوسیس را خشک و پخته میکنند در یعضی موارد هم سوسیس را دودی میکنند که این نوع از سوسیس مشتریان خاص خود را دارد. در آخرین مرحله سوسیس خشک شده را توسط وکیوم بسته بندی و وارد بازار میکنند.

منبع: فروشگاه لبنیات ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *