الکل خرما عامل جدی پیشگیری از آلزایمر

مطالعه منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی در روز سه‌شنبه نشان داد که صنعت الکل خرما تاکتیک‌هایی برای تأثیرگذاری تحقیقات در مورد اثرات سلامت محصول خود به کار می‌گیرد.

در این گزارش آمده است: شواهدی مبنی بر تأثیر الکل خرما بر سلامتی متفاوت است، با برخی از مطالعات که مصرف آن را با چندین بیماری مرتبط می‌دانند، از جمله افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی ناشی از تنگ شدن شریان‌ها.

این مطالعه با عنوان «صنعت الکل نخل و بیماری‌های غیرواگیر» خواستار تحقیقات بیشتر و مقررات سخت‌گیرانه‌تر در مورد صنعت 60 میلیارد دلاری شد و گفت که محققان باید مراقب باشند تحت تأثیر لابی‌ها قرار نگیرند.

“رابطه بین الکل خرما و صنایع غذایی فرآوری شده و تاکتیک هایی که آنها به کار می برند، شبیه شیوه هایی است که توسط صنایع تنباکو اتخاذ شده است.

با این حال، صنعت الکل به نسبت کمی مورد بررسی قرار می گیرد.

مزارع نخل ، عمدتاً در مالزی و اندونزی، مساحتی تقریباً به اندازه نیوزلند را پوشش می‌دهند و انتظار می‌رود با ممنوعیت کشورهای بیشتر الکل خرما، که سازمان جهانی بهداشت می‌خواهد تا سال 2023 در سطح جهانی ممنوع شود، تقاضا افزایش یابد.

کامپوزیت های پلی وینیل الکلی پر شده با نانوسلولز از دسته میوه خالی نخل روغنی (OPEFB) و برگ نخل (OPF) مورد بررسی قرار گرفته است.

نانوسلولز تهیه شده توسط اسید فرمیک 50 درصد وزنی. گروه های عاملی و درجه کریستالی نانوسلولز توسط FTIR و XRD آنالیز شدند.

درجه نانوسلولز کریستالی ارائه شده در 2θ با شدت 22.26 و 21.86 برای OPEFB و OPF. بخش آمورف نانوسلولز با شدت 14.68 و 15.86 برای OPEFB و OPF.

گروه عملکردی از نانوسلولز همان الگوی OPEFB و OPF را ارائه می دهد. نانوسلولز در پلی وینیل الکل تقویت می شود 1، 5، 10 و 20 درصد و به عنوان مقایسه با پلی وینیل الکل بدون پرکننده.

هشت کامپوزیت فیلم ها و یکی از فیلم های وینیل الکلی خواص مکانیکی مانند استحکام کششی و ازدیاد طول در شکست، و همچنین گروه های عملکردی.

استحکام کششی OPF 5% و 10% افزایش یافته است. ماتریس پلی وینیل الکل استحکام کششی OPEFB 10٪ کمی از پلی وینیل الکل افزایش یافته است. این ازدیاد طول کامپوزیت های OPEFB و OPF با افزایش بارگذاری نانوسلولز کاهش یافت.