دولت گردو یک پوست را میان مردم به صورت رایگان توضیع می کند

مهم است که از عوارض جانبی گردو آگاه باشید . در برخی افراد، مصرف بیش از حد می تواند منجر به آلرژی و تداخل دارویی شود. گردو همچنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را در برخی افزایش دهد.

مطالعات نشان می دهد که افرادی که به آجیل (به ویژه اسپند) حساسیت دارند باید از گردو سیاه خودداری کنند. این به دلیل واکنش های آلرژیک مرتبط با آنها است. واکنش های آلرژیک ممکن است شامل گرفتگی در گلو یا قفسه سینه، کهیر و مشکل در تنفس باشد.

گردو یک پوست ممکن است باعث آلرژی اولیه و ثانویه شود. آلرژی های اولیه شامل مصرف مستقیم گردو یا فرآورده های آن است که می تواند منجر به آنافیلاکسی شود. آلرژی ثانویه شامل گرده است که به دلیل واکنش متقاطع با گردو واکنش نشان می دهد و باعث خارش یا تورم دهان می شود.

بسیاری از افراد برای درمان بریدگی های جزئی و اگزما، خمیر گردوی سیاه را به پوست خود می زنند. با این حال، گردو سیاه حاوی جوگلون است، یک ترکیب شیمیایی که دارای خواص سمی خاصی است.

اگرچه ژوگلون به دلیل خواص ضد سرطانی خود شناخته شده است، اما ماهیت پرواکسیدانی آن ممکن است خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش دهد. با این حال، تحقیق در اینجا محدود است.

طبق مطالعه ای که در مجله سم شناسی و فارماکولوژی کاربردی منتشر شده است، جوگلون موجود در گردو سیاه ممکن است بر فیبروبلاست ها (سلول هایی که پروتئین های کلاژن تولید می کنند) تأثیر منفی بگذارد. مطالعات فقط در مورد جوندگان انجام شد.

این ترکیب ممکن است سطح p53 (نوعی پروتئین پوست) را کاهش دهد و به DNA سلول آسیب برساند. با این حال، هیچ تحقیق مشخصی در این زمینه وجود ندارد.

عصاره گردو سیاه برای اسب سمی بود. باعث ایجاد یک بیماری التهابی به نام لامینیت اسب شد. این عارضه باعث تجمع گلبول های سفید خون در سم اسب می شود که منجر به درد و لنگش می شود. شرایط التهابی مشابهی هنوز در انسان مشاهده نشده است.