راز از بین رفتن چاغی یا لاغری نامناسب با فندق چیست؟

ارتباط بین چاقی و التهاب اولین بار در دهه 1990 مشاهده شد.

فندق ایرانی اردبیل در میان دیگر فندق ها به دلیل کیفیت بالا بسیار طرفدار دارد.

اختلال متابولیک سلول‌های چربی علت اصلی التهاب مزمن در WAT است، از طریق افزایش بیان بسیاری از سیتوکین‌ها/کموکاین‌ها با عملکرد بیولوژیکی با در نظر گرفتن واسطه‌های اصلی التهاب به ویژه در شرایط چاقی، مانند فاکتور نکروز تومور.

در میان چندین غذای مغذی، آجیل درختی میوه‌های خشک خوراکی هستند که همراه با غلات و حبوبات، از زمان قبل از کشاورزی، رژیم غذایی انسان را مشخص می‌کردند و نشان‌دهنده یک غذای پرانرژی و مغذی، غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات فعال زیستی بودند.

شواهد علمی هم از مشاهدات اپیدمیولوژیک و هم از آزمایش‌های بالینی ناشی می‌شوند و اثرات مفید مصرف آجیل را بر وضعیت سلامت نشان می‌دهند.

یک محصول پر فروش دیگر در میان تمام انواع فندق فندق سبز است که مزه ی بسیار عالی دارد.

فندق

دلیل اینکه رژیم غذایی سرشار از آجیل دارای این فواید برای سلامتی است به دلیل محتوای بالای آنها در اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) و اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه  استرول ها و فیبرها و وجود مولکول های فعال زیستی مانند ویتامین E است.

فندق با پوست هم بسیار فروش خوبی در مقایسه با فندق پوست کنده دارد چرا که کیفت خود را درون خود حفظ میکند.

به طور خاص، ظرفیت آنتی اکسیدانی آجیل به طور گسترده مورد بحث قرار گرفت و پتانسیل زیست فعالی ترکیبات فنلی آجیل را برجسته کرد.

همچنین پیشنهادی از اثرات تنظیمی آجیل بر التهاب وجود دارد که با تغییر نشانگرهای التهابی در گردش و بیان لیگاندهای مولکول‌های التهابی در مونوسیت‌های در گردش پس از دو هفته رژیم غذایی غنی‌شده با آجیل نشان داده شده است.

علاوه بر این، آجیل ها به ویژه از نظر کالری غنی هستند، اما غنی سازی آنها در رژیم غذایی، شاخص توده بدنی (BMI) را تغییر نمی دهد.

در واقع، کاهش وزن بیشتر و محافظت بیشتر در برابر عوامل خطر قلبی عروقی در افرادی که آجیل را در رژیم غذایی خود مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که از سایر برنامه های غذایی پیروی می کردند نشان داده شد.

این مشاهدات از نظریه ای حمایت می کند که برای آن، معرفی آجیل در رژیم های کاهش وزن یا کنترل وزن، نتیجه مطلوب تری را تعیین می کند.

فندق خام هم نوعی از فندق پر فروش است که افراد بسیار ترجیه میدهند تا آن را خریداری نمایند.

  • منابع:
    1. A Hazelnut-Enriched Diet Modulates Oxidative Stress and Inflammation Gene Expression without Weight Gain
  • تبلیغات:
    1. در قاجار با روغن هسته انگور افراد را شکنجه می کردند.
    2. خانه های ساخته شده از مقوا در نروژ!
    3. پنیری که غذای یک حیوان درنده شده است!
    4. جوراب های ملکه انگلیس به حراج گذاشته شد!