راز کیف چرم فانتزی که در آتش سوزی بزرگ اصفهان سالم ماند!

من که از حمل کیف های دستی ام و گم کردن آنها خسته شده بودم، یک نوار به آنها اضافه کردم و آنها را روی شانه ام انداختم و به این ترتیب بود که کوکو شانل یک انقلاب واقعی (یکی از چندین مورد) در دنیای کیف های زنانه به ارمغان آورد.

اما امروزه تمایز بین انواع کیف ها مانند کیف چرم فانتزی به طور فزاینده ای دشوار می شود، زیرا به عنوان مثال، در نظر گرفتن کیف شانه ای فقط برای وجود یک نوار چرمی تقریباً محدود است.

در واقع، نام های زیادی از کیف های زنانه وجود دارد و اغلب تفاوت بین یکی و دیگری واقعا ظریف است: برخی از آنها داستانی پشت سر خود دارند، برخی دیگر به لطف شخصیت های معروفی که از آنها الهام گرفته اند، نمادین شده اند، ما یاد می گیریم آنها را بشناسیم.

قبل از یادگیری شناخت تک تک انواع کیف های زنانه، لازم است طبقه بندی ای انجام دهیم که آنها را به چهار دسته اصلی تقسیم می کند: کیف های دستی، کیف های شانه ای، کیف های شب و کیف های کلاچ.

کیف های دستی که کیف های دستی نیز نامیده می شوند، با دو دسته کم و بیش بلند مشخص می شوند که اغلب به آنها اجازه می دهد روی شانه نیز حمل شوند.

در بین انواع کیف های دستی همیشه بسیار جادار و با اشکال هندسی، کیف های کلاسیک خرید خودنمایی می کنند، اما کیف های تنه ای و کت و شلواری.

کیف های شانه ای که به آنها کیف شانه نیز می گویند، با بند یا نوار پارچه ای چرمی که به شما امکان می دهد آن را روی شانه یا حتی روی تخته حمل کنید (کیف های صلیب) متمایز می شوند.

از طرف دیگر، کیف های شب، سبک و طراحی کاملا متفاوتی دارند، حتی اگر اخیراً تشخیص کیف های روز و شب به طور فزاینده ای دشوار شده است.

از جمله محبوب‌ترین مدل‌ها می‌توان به کلاچ‌ها و مدل‌های کوچک اشاره کرد: سفت، تزئین شده با بدلیجات یا گلدوزی و با بسته شدن سریع، فقط برای موقعیت‌های خاص.