رشد عجیب لیمو ترش جهرم باعث ویران شدن سقف خانه یک پیرزن شد

ترشی لیموی تازه به یک لیوان چای سرد یا سینی تکه های لیمو طعم می بخشد، اما این میوه دارای فواید سلامتی متعددی است که آن را به یک مکمل مغذی در رژیم غذایی شما تبدیل می کند.

یک لیموی متوسط و کامل حاوی 24 کالری و بدون چربی است. لیمو ترش جهرم علاوه بر دوزهای سالم آهن و پتاسیم، مقادیر قابل توجهی فیبر و ویتامین C را نیز تامین می کند.

فیبر
اگرچه شما بین 20 تا 38 گرم فیبر در روز نیاز دارید، رژیم غذایی افراد عادی از این هدف فاصله دارد. دریافت فیبر کافی یک راه سالم برای تقویت سلامت دستگاه گوارش شما است.

به طوری که کمتر احتمال دارد دچار یبوست یا هموروئید بشوید. وقتی فیبر کافی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، احتمال ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نیز کاهش می یابد. یک لیموترش تازه، کامل و متوسط حاوی 2.5 گرم فیبر رژیمی است.

ویتامین سی:

با 45 میلی گرم ویتامین C، یک لیموترش تازه و کامل بیش از نیمی از 75 میلی گرم این ماده مغذی مورد نیاز روزانه زنان و نیمی از 90 میلی گرم مورد نیاز مردان را تامین می کند.

ویتامین C نقش مهمی در سلامت سیستم ایمنی بدن شما ایفا می کند و به پیشگیری از عفونت نیز کمک می کند. شما همچنین برای حمایت از پوست، دندان ها، لثه ها و رگ های خونی سالم به ویتامین C نیاز دارید.

سرطان
ترکیبات موجود در لیمو می تواند به محافظت از سلامت شما کمک کند. یک مطالعه در سال 2014 که در BioMed Research International منتشر شد.

نشان داد که روغن‌های ضروری موجود در مرکبات، مانند لیمو، می‌تواند به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند. لیمونوئیدها مواد آلی موجود در مرکبات هستند.

که به تعیین تلخی یا شیرینی آنها کمک می کنند. این ترکیبات با محافظت از سلول های شما در برابر آسیب هایی که می تواند منجر به تشکیل سرطان شود، کار می کنند.

مقاله ای که در سال 2013 در مجله دانشگاهی Food & Function منتشر شد، اشاره می کند که لیمونوئیدها دارای خواص ضد تکثیر و ضد آروماتاز در سلول های سرطان سینه انسان هستند.