سرکه خرما را با تخفیف 40 درصدی خریداری کنید

سرکه مایعی است که از تخمیر اتانول به اسید استیک تولید می شود. تخمیر توسط باکتری ها انجام می شود.

سرکه خرما از اسید استیک (CH3COOH)، آب و مقادیر کمی از مواد شیمیایی دیگر تشکیل شده است که ممکن است شامل طعم دهنده باشد. غلظت اسید استیک متغیر است. سرکه مقطر حاوی 5-8 درصد اسید استیک است. روح سرکه شکل قوی تری از سرکه است که حاوی 5 تا 20 درصد اسید استیک است.

طعم دهنده ها ممکن است شامل شیرین کننده هایی مانند شکر یا آب میوه باشند. دم کرده گیاهان، ادویه ها و طعم دهنده های دیگر نیز ممکن است اضافه شود.

سرکه از مواد اولیه مختلفی ساخته می شود. هر کدام طعم منحصر به فرد خود را به محصول نهایی می دهند. سرکه ممکن است از آب نیشکر، برنج و سایر غلات، انگور (سرکه بالزامیک)، آب نارگیل، شراب میوه، کامبوچا یا سیب تهیه شود. سرکه روح یک نوع قوی از سرکه (5% تا 21% اسید استیک) است که از نیشکر تهیه شده و به طور مضاعف تخمیر شده است. تخمیر اول قند را به الکل تبدیل می کند، در حالی که تخمیر دوم الکل را به اسید استیک تبدیل می کند.

سرکه به معنی شراب ترش یکی از رایج ترین اقلام در هر آشپزخانه است.

جزء اصلی سرکه اسید استیک است. در صنایع غذایی از انواع سرکه برای ایجاد طیف وسیعی از ظروف استفاده می شود.

سرکه از تعدادی اقلام از جمله آب میوه، برنج و شراب تهیه می شود. ماندگاری سرکه دو تا پنج سال است. سرکه با استفاده از باکتری‌های خاص که اتانول را اکسید می‌کنند ساخته می‌شود. همچنین اعتقاد بر این است که فواید سلامتی زیادی دارد که برخی از آنها شامل کاهش وزن، مدیریت دیابت و درمان عفونت ها می شود. بنابراین، جدا از طعم دادن به یک غذا، سرکه ممکن است سلامتی بهتری را برای کسانی که آن را مصرف می کنند تضمین کند.

سرکه علاوه بر استفاده در غذا، به عنوان پاک کننده نیز استفاده می شود. این کار سودمندی آن را بیشتر ثابت می کند. برای دانستن بیشتر در مورد سرکه، به خواندن ادامه دهید!