سرکه سه لیتری قزوین که احمد شاه مسعود در مبارزات خود از آن استفاده می کرد

روند گردش مجدد حدود 3 زمان طول می کشد تا 7 روز پس از آن 2/3 محصول نهایی سرکه از مخزن خارج می شود و محلول الکل جدیدی اضافه شده است.

در سال 1955، هروماتکا گزارش جدیدی را گزارش کرد روش ساخت سرکه با استفاده از استیفیکاسیون غوطه ور. در این در این فرآیند، هوا به زور به مایع الکلی در یک مخزن وارد می شود و مواد می شود در 86 درجه فارنهایت (30 درجه سانتیگراد) تخمیر شده است.

در پایان هر چرخه، 1/3 از مایع به عنوان تخلیه می شود محصول نهایی و تخمیر غوطه ور با 1/3 پوره یا الکل تازه پر می شود راه حل. سپس، یک چرخه تخمیر جدید آغاز می شود.

در این روش تخمیر سرکه سه لیتری قزوین توسط واحد پایلوت مولد مقیاس آزمایشگاهی انجام شد که برای این تحقیق ساخته شده است. اساساً ژنراتور سرکه را از الکل رقیق شده با استفاده از چوب راش تخمیر می کرد تراشه ها به صورت آزاد در یک ستون بسته بندی شده اند.

ستون طوری مرتب شده بود که هوا می تواند از پایین وارد شود و از طریق فضاهای بین چوب راش به بالا گردش کند چیپس. واحد آزمایشی ژنراتور از تراشه‌های چوب راش به‌دست‌آمده از McIlhenny، Co. The استفاده می‌کرد.

تراشه ها تقریباً 1 اینچ X ½ اینچ X 0.125 اینچ. قبل از استفاده، چیپس ها با محلول سرکه 5 درصد در کتری گرم می شدند 212 درجه فارنهایت.

برای نفوذ به تراشه ها و آماده سازی آنها برای دریافت 23 کشت باکتری پس از پخت، خرده های چوب به طور یکنواخت روی کاغذ قرار داده می شوند تا خشک شوند

بالا و مایع حاصل سپس به بالا پمپاژ می شود و تا زمانی که محتوای الکل به 1/2 کاهش یابد تا زمانی که محتوای الکل به 1/2 کاهش یابد، در چرخش مجدد قرار می گیرد.
درصد درصد
z سرکه کشیده می شود و محلول الکلی تازه است. سرکه خارج می شود و محلول الکلی تازه اضافه می شود.