سوسیس شکاری ارمنی آلمانی ترکی

به نام خدا

یکی ازلذیذ ترین و محبوب ترین غذاهادردنیا، سوسیس شکاری ارمنی میباشد. آیا شمااز مراحل ساخت این سوسیس خوشمزه آگاهی دارید؟ آیامیدانید این نوع سوسیس چه جایگاهی در چرخه ی غذایی مردم جهان دارد؟ ازملاک های سنجش و ارزش گذاری قیمت سوسیس شکاری آگاهی دارید؟ اطلاع کافی از چگونگی مراحل تهیه و ساخت سوسیس شکاری چطور؟ باماهمراه باشید تا درکنارهم به بخشی ازسوالات فوق پاسخ دهیم.

به طور کلی امروزه فست فود ها جایگاه ویژه ای در بین مردم کل جهان داشته و بسته به ذائقه ی افراد، ازسوسیس، همبرگر، کالباس، ژامبون و…. در غذاهای متنوعی استفاده میگردد.

سوسیس شکاری ارمنی یکی از محبوب ترین و خوش طعم ترین نوع سوسیس و البته از گران ترین نوع سوسیس در دنیاست که مورد پسند افراد زیادی میباشد. سوسیس شکاری ارمنی به دلیل مراحل ساخت خاصی که دارد عطر و رایحه ی مطبوعی دارد که هوش از سر انسان برده و با رسیدن عطر بی نظیر آن به مشام، فرد مشتاق به امتحان کردن مزه ی دلپذیر آن میگردد.

درکشورهای غیرمسلمان، ازگوشت خوک، نمک و فلفل برای تهیه ی این سوسیس بی نظیر استفاده میکنند. به اینصورت که مواد راباهم مخلوط نموده و بر روی دود خشک میکنند. به دلیل دودی شدن، سوسیس شکاری عطر لذیذی دارد.

جالب است بدانیم که طول سوسیس شکاری تقریبا10سانتی متر و قطر آن حدودا 2/5سانتی مترمیباشد. اگرمیخواهید مزه ی گوشت رادرسوسیس تجربه کنید این نوع سوسیس پیشنهاد خوبی برای شماست. معمولادر سوسیس شکاری از70درصد و دربرخی برندهای فرآورده های گوشتی 100درصد گوشت استفاده شده.

درکشورهای مسلمان برای تهیه ی این نوع سوسیس از گوشت گاو به عنوان جایگزین گوشت خوک استفاده میکنند.زیرا گوشت خوک درفرهنگ اسلامی حرام بوده و مسلمان نمیتوانند ازآن تغذیه نمایند. علت نام گذاری این سوسیس به این خاطر است که غذای محبوب و مورد توجه شکارچیان و ماهیگرانی بوده که با هدف شکار گوشت مصرفی مورد نیاز و صید ماهی راهی سفرمیشدند. چراکه علاوه بر طعم دلپذیرش، روش پخت آسانی نیز دارد.

درصنایع غذایی کشورعزیز مانیز، سوسیس شکاری ارمنی تولید میشود. درایران، گوشت چرخ شده ی گاو یا گوساله را به همراه روغن نباتی، نمک، فلفل و پودرسیرخشک میکنند و داخل روده ی گوسفندی کاور نموده، به بازار عرضه مینمایند.

پخت سوسیس شکاری در دل طبیعت درکنارخانواده و دوستان درقالب خوراک یا ساندویچ، خاطره ی خوبی ازتفریح آخرهفته برایتان به ارمغان می آورد.

برای پخت سوسیس شکاری میتوانید این دو نوع پخت راامتحان کنید:

روش اول پخت سوسیس شکاری بر روی آتش ذغال توسط منقل یا همان باربیکیو

روش دوم پیچیدن سوسیس شکاری داخل فویل و قرار دادن در آتش

میتوانید ازانواع سس ازقبیل، سس خردل، باربیکیو، مایونز، فرانسوی، قارچ و…. و پنیرهای موجود دربازار مانند، موزارلا، گودا، چدار و…. به عنوان طعم دهنده برای این غذای دلچسب و لذیذ استفاده کنید.

نوش جان

سوسیس شکاری ارمنی آلمانی ترکی

خرید سوسیس شکاری

خرید سوسیس شکاری برای خرید سوسیس شکاری نکاتی حائز اهمیت میباشد:

*توجه به تاریخ انقضای محصول

*خرید به مقدارمصرف روزانه، سوسیس شکاری به دلیل داشتن مواد افزودنی از قابلیت ماندگاری بالایی برخورداراست ولی بهتر است به طور کل محصولات غذایی به مقدار نیاز روز تهیه شده تا به صورت تازه مورد استفاده قرار گیرند.

*خرید ازمحصولات کارخانه جات صنایع غذایی معتبر

*بعدازخارج نمودن سوسیس ازکاور به رنگ، بافت و بوی سوسیس دقت کنید زیرا این چند مولفه نشان دهنده ی صحت و سلامت محصول است، رنگ قابل قبول محصولات گوشتی، بافت ارتجاعی و سالم وبوی مطبوع.

*هرچه فراورده های گوشتی نظیر سوسیس شکاری ازگوشت بیشتری تهیه شده باشند، کیفیت بالاتری خواهند داشت.

*تهیه ازمراکز معتبر و دارای مجوز فرآورده های گوشتی

*سوسیس شکاری خریداری شده فاقد گلوتن باشد، ازخرده های نان، آردو برنج درتهیه ی آن استفاده نشده باشد.

*سوسیس خریداری شده دارای لکه های سبز رنگ، خاکستری رنگ و نشانه های کپک زدگی نباشد.

سوسیس شکاری ارزان

سوسیس شکاری ارزان مسلم است که شرایط اقتصادی کنونی، خریدی با کیفیت و با نازلترین قیمت حق مسلم مشتریان و خریداران است.

البته باید توجه داشت، استفاده از محصولات ارگانیک و مفید برای سلامت بدن ارزش فرآورده را بالا برده و به تندرستی و نشاط فرد کمک مینماید. نشاط فرد مساوی با نشاط جامعه میباشد پس بسیارمهم است چه ماده ی غذایی وارد بدن هرفرد میشود.

پس بهتراست هنگام خرید قبل ازتوجه به قیمت پایین محصولات غذایی علل الخصوص فرآورده های گوشتی، به کیفیت آن توجه بنماییم.

‌عواملی چون درصد گوشت استفاده شده درتهیه ی سوسیس شکاری، بکارگیری مواد و ادویه جات مرغوب، برند تولید کننده ی سوسیس برقیمت آن اثرگذارمیباشد.

سوسیس شکاری ترکی

سوسیس شکاری ترکی امروزه غذاهای ترکی جایگاه ویژه ای در رقابت با غذاهای سایر ملل های جهان دارند. سرآشپز های ترک، بواسطه ی نوع طبخ منحصربه فرد و خاص انواع غذاها، دسرها، شیرینی جات و نوشیدنی ها از طریق فضای مجازی و صنعت گردشگردی در دنیا شهرت یافته اند.

روش تهیه ی سوسیس شکاری ترکی فرق چندانی با طریقه ی گفته شده ندارد. سرآشپزهای ترک از این سوسیس لذیذ و خاص درانواع پیش غذاها، سالاد ها و غذاهای اصلی استفاده میکنند.

غذاهایی همچون:انواع ساندویچ ها، پیتزا، خوراک، سوسیس سوخاری، سوسیس دودی و…که طعم لذیذ و خاطره انگیزی دارند.

سوسیس شکاری خانگی

سوسیس شکاری خانگی افراد زیادی هستند که طعم غذاهای خانگی آنان را ازکوچه باغ های کودکی عبور داده و به سمت خاطرات بچگی و دستپخت پرمهرمادرشان سوق میدهد به همیل دلیل غذاهای خانگی را به غذاهای صنعتی و کارخانه ای ترجیح میدهند و معتقدند علاوه بر زنده شدن خاطرات خانه ی پدری و دستپخت مادر، اینگونه غذاهاازسلامت بیشتری برخوردارند.اگر ازدسته افرادی هستید که محصولات غذایی خانگی را به کارخانه ای ترجیح میدهید به شما سوسیس شکاری خانگی راپیشنهاد میکنیم.

با تهیه ی سوسیس شکاری خانگی میتوانید با خاطری آسوده، خیالی راحت، غذاهای خوش طعم و دلچسبی برای خود و عزیزانتان آماده کرده و آخر هفته به دل طبیعت زده، درساحل دریا، زیر درختان جنگل یا روی ماسه های روان بیابان کویر حسابی خوش بگذرانید.

مزیت و برتری سوسیس شکاری خانگی درمقایسه با نوع صنعتی آن در سالم تربودن مواد افزودنی استفاده شده درآن و کمتربودن مواد نگهدارنده میباشد. ولی باید درنظر داشته باشیم سوسیس خانگی به دلیل دارابودن مقدارکمترمواد نگهدارنده فساد پذیر تربوده و مدت زمان کمتری قابل استفاده خواهدبود.

برای تهیه ی سوسیس شکاری درمنزل به گوشت گوساله یاگاو چرخ شده، روغن نباتی، نمک، فلفل، پودرسیر، آویشن و مقدارکمی زنجبیل نیاز دارید.

تمامی مواد را بایکدیگر مخلوط نموده و بواسطه ی دود ذغال خشک مینماییم و سپس با استفاده از کاور های مخصوص سوسیس، ‌‌کاورمیکشیم. سوسیس شکاری خانگی ما آماده است.