سیر ترشی خانگی 10 هزار بار قوی تر از داروهای شیمی درمانی

زادگاه سیر که نام لاتین آن Allium Sativum است، هند، چین و آسیای مرکزی است. از زمان های قدیم در چین در ساخت داروهای طبیعی استفاده می شده است.

آثاری از او در مقبره های باستانی مصر نیز یافت می شود. سیر که قرن ها به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گرفته است، گیاهی است که در کشور ما به ویژه در سال های جنگ در درمان بیماری هایی مانند حصبه، اسهال خونی و طاعون استفاده می شود.

فواید خوردن سیر ترشی خانگی برای همه شناخته شده است. طعمی که به غذا می دهد یکی دیگر از ویژگی های آن است.

سیر که به صورت پخته یا خام مصرف می شود از جمله طعم های ضروری است. اگرچه ممکن است با طعم و بوی تند خود کمی ناراحتی ایجاد کند، اما یک ماده مغذی بسیار ارزشمند است زیرا حاوی ویتامین های A، B1 و C، سلنیوم و مواد معدنی روی است.

داروهای طبیعی ساخته شده با سیر به اندازه مصرف خود سیر شفابخش هستند. شما می توانید تمام جزئیاتی را که می خواهید در مورد فواید سیر بدانید در این مقاله بیابید.

سیر مثل قرص بلعیده می شود؟

بنابراین، قورت دادن سیر مانند یک قرص فایده ای ندارد. برای فعالیت آنزیم و تشکیل آلیسین، ساختار دندان سیر باید خراب شود. برای بهره مندی از خواص مفید سیر باید آن را به صورت خام به غذا اضافه کرد و با جویدن، خرد کردن یا له کردن مصرف کرد.

سیر را با معده خالی قورت دهید یا با معده پر؟

سیر را می توان به صورت خام یا پخته استفاده کرد. سیر که به طور کلی در غذاهای پخته استفاده می شود، فواید زیادی در هنگام بلعیده شدن خام در صبح دارد. مخصوصاً خوردن خام صبحگاهی با معده خالی در ظهور خواص آنتی بیوتیکی تأثیر دارد.

سیر خام برای چیست؟

بلعیدن سیر خام، سوء هاضمه را تسکین می دهد. مقاومت بدن را افزایش می دهد، انرژی می دهد. ادرار آور است. در برابر سرماخوردگی محافظت می کند.

آیا سیر قوای جنسی را افزایش می دهد؟

در تشخیص های علمی مشخص شده است که سیر باعث افزایش تعداد اسپرم، تسریع جریان خون به اندام تناسلی و افزایش کیفیت اسپرم می شود. بسیاری از فرهنگ ها سیر را به عنوان یک داروی غرایز جنسی می دانند. سیر حاوی ماده ای به نام آلیسین است که تصور می شود جریان خون را در اندام تناسلی افزایش می دهد.

آیا سیر باکتری ها را از بین می برد؟

سیر حاوی چربی های مفید و اسیدهای آمینه است. همچنین سیر حاوی آلیسین است. آلیسین یک ترکیب آلی است که باکتری ها و قارچ ها را از بین می برد.

چگونه از سیر برای پوست استفاده کنیم؟

سیر به روشن شدن و کاهش ترک های پوست کمک می کند. نصف قاشق غذاخوری آب سیر له شده را با روغن های گیاهی که در درمان ترک ها استفاده می شود مخلوط کرده و با ماساژ روی ناحیه مشکل دار بمالید. پس از 5-10 دقیقه ماساژ، پوست شسته می شود.

آیا سیر جای آکنه را پاک می کند؟

سیر یک درمان طبیعی موثر برای رفع آکنه است. آنتی اکسیدان های موجود در سیر باکتری هایی که باعث آکنه می شوند را از بین می برند. سیر تازه ورقه شده را روی جوش های ریز بمالید، مدتی صبر کنید و با آب گرم بشویید. در مدت کوتاهی شاهد از بین رفتن آکنه خواهید بود.