طراحی جدید ساعت مردانه ونیز در شهرهای اروپا حاشیه ساز شد

مردان هنوز ساعت‌های جیبی را ترجیح می‌دادند که در طول سال‌ها کوچک‌تر شده بودند و دقت آن‌ها به‌طور چشمگیری بهبود یافته بود.

اما به زودی مشخص شد که حرکت ظریف بیرون آوردن ساعت از جیب در هر موقعیتی کاربردی نیست. اسطوره پرواز، آلبرتو سانتوس دومونت قبلاً ابراز تمایل کرده بود که بتواند در حین پرواز از هر دو دست خود استفاده کند و بتواند به طور همزمان مراقب ساعت خود باشد.

بنابراین، دوستش لوئیس کارتیه، کارتیه سانتوس را در سال 1904 برای او طراحی کرد، که هنوز هم یکی از سری های مرکزی مجموعه این شرکت است. اولین ساعت مردانه ونیز و همراه با آن اولین ساعت خلبانی متولد شد.

حتی اگر شباهت زیادی با ساعت‌های هوانوردی امروزی با قاب متمایز نداشته باشد، پایه‌ای برای یکی از موفق‌ترین دسته‌های ساعت تمام دوران گذاشته است. امروزه تقریباً هر سازنده ساعت حداقل یک سری هوانوردی را در کارنامه خود دارد.

به لطف ارزش تشخیص عظیم آنها، آنها هنوز هم بسیار محبوب هستند.

با شروع جنگ جهانی اول استفاده از آنها به بسیاری از مناطق که در آن دست آزاد حیاتی بود گسترش یافت. حتی امروز می بینید که بسیاری از سریال ها منشأ خود را از شرایط حرفه ای و نظامی می گیرند.

سری‌هایی مانند Breitling Navitimer مجهز به ویژگی‌های ناوبری اضافی هستند که به خلبانان کمک می‌کنند: برای مثال، قاب قاعده اسلاید چرخان، محاسبات دقیق هوانوردی را مستقیماً از ساعت و بدون نیاز به استفاده از ابزار اضافی فعال می‌کند.

امروزه رایانه های داخلی جایگزین این عملکرد شده اند. تاریخچه سنتی هنوز در طراحی ساعت منعکس شده است، قاب قاب کشویی ظاهری چشمگیر به آن می دهد. سری های دیگر مانند Rolex Air-King بر اساس طراحی مینیمالیستی و خوانایی در شرایط کم نور است.

اگرچه بسیاری از سریال ها برای استفاده حرفه ای طراحی شده بودند، اما آنها برای استفاده نظامی باقی نماندند و به سرعت در میان مردم غیرنظامی مورد تحسین قرار گرفتند.

اما دوران ساعت‌های جیبی هنوز به پایان نرسیده بود: برای مدت طولانی همزیستی ساعت جیبی و ساعت مچی وجود داشت.

اما توسعه سریع ساعت مچی باعث محبوبیت فزاینده ای شد. این ساعت در ابتدا عمدتاً توسط سربازان و خلبانانی استفاده می شد که در جنگ جهانی اول از ساعت ها استفاده می کردند.

در ابتدا از ساعت های جیبی استفاده می شد و مجهز به زنجیر بود. با گذشت زمان، بازار ساعت های مچی به سرعت شکل گرفت.

الزامات جنگ بر ویژگی‌های آن‌ها تأثیر گذاشت: عقربه‌های درخشان برای خوانایی بهتر، بدنه‌های ضد ضربه و عینک‌های مقاوم در برابر خراش هنوز از ویژگی‌های مهم امروزی هستند.